مطالب مهم

آنچه باید در مورد مانیتور فابریک بدانید؟

مانیتور فابریک خودرو ازجمله آپشن‌های جذابی که مورد توجه خریداران خودرو قرار می گیرد چرا که برای بسیاری از افراد، خودرو خانه ی دوم آنهاست و داشتن چنین آپشنی می‌تواند علاوه بر عملکردکاربردی آن در موارد مختلف باعث سرگرمی سرنشینان نیز شود. مانیتور فابریک خودرو برای خانواده هایی که قصد سفر با خودرو را دارند بسیار با ارزش است زیرا در طول سفر بچه ها کمتر خسته شده و لذت بیشتری از سفر می برند.

اگرچه برخی از خودروهای تولید داخل مانند پژو ۲۰۷ و دنا پلاس از مانیتور لمسی بهره می‌برند اما همچنان بسیاری از خودروهای داخلی و همچنین خودروهای وارداتی نسبتا قدیمی فاقد این آپشن هستند. به همین دلیل بسیاری از خریداران خودرو تصمیم به خرید و نصب مانیتور فابریک برای خودروهای خود می گیرند. حتی ممکن استدی وی دی فابریک را که کارخانه بر روی خودرو نصب کرده، کارایی لازم را نداشته باشد و در این میان افراد نیز برای ارتقا و کارایی بیشتر، به سمت انتخاب و خرید مانیتورهای بهتر از بین بهترین برند دی وی دی خودرو بروند.

انتخاب و خرید مانیتور فابریک مناسب در بین گزینه های بسیار موجود در بازار می تواند شما را سردرگم و دچار چالش کند.هوشمند اسپرت به شما پیشنهاد می کند تا قبل از خرید این مطلب را بخوانید و از نکات مهمی که قبل از خرید مانیتور باید بدانید، آگاه شوید تا خریدی مطمئن و رضایت بخش داشته باشید.

۱-چه نوع مانیتوری مد نظر شما است؟

مانیتور فابریک ساده، مانیتور پشت سری، مانیتور سقفی و مانیتور قابل ح

مل و یا جدا شونده از انواع مانیتور خودرو محسوب می شود.

مانیتور فابریک ساده:

مانیتور فابریک ساده در کنسول مرکز در بخش جلو خودرو قرارمی گیرد. بسیاری از وسایل نقلیه جدید شامل صفحات نمایش داخلی هستند که می توانند برای استفاده در سیستم سرگرمی مورد استفاده قرار بگیرند. اما همچنین تعدادی دیگر از گزینه‌ها نیز وجود دارند. بسیاری از این صفحات نمایش دارای واحدهای دوگانه DIN هستند؛ اما گزینه های DIN تکی نیز وجود دارند؛ که شامل صفحه نمایش کشویی هستند، که در محل قفل می شوند. هر دو آنها کیفیت صوتی مشابه و عملکردهای مختلفی را ارائه می دهند. قبل از خرید حتما ابعاد آن را اندازه بگیرید.

مانیتورپشت سری:

مانیتور پشت سری بر روی پشت صندلی های جلو نصب می شود و معمولا این صفحات نمایش با یک سیم به واحد ویدئویی داشبورد متصل می‌شوند. تجربه صوتی و تصویری همراه با صدای با کیفیت برای سرنشینان عقب می تواند پر از هیجان و دل انگیز باشد.

مانیتور سقفی:

برای برخی از سرنشینان دیدن صفحه نمایش در جلوی داشبورد دشوار است؛ اما مانیتور سقفی توسط همه سرنشینان صندلی عقب نیز قابل مشاهده است. این صفحات به صورت تاشو از سقف آویزان می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید آنها را هنگام ورود و خروج رو به بالا جمع کنید. مانیتور سقفی برای خودروهایی با اتاق بزرگ نسبت به خودروهایی با اتاق کوچک بیشتر مناسب است.

۲- کیفیت صوتی دی وی دی فابریک

کیفیت صوتی هم برای ویدئو وهم گوش دادن به موسیقی بسیار مهم است چرا که یک صدای باکیفیت و دلنشین می‌تواند سفرهای داخل و خارج شهری را لذت‌بخش‌تر کند. به طور معمول همه‌ی دی وی دی ها دارای حداقل یک ساب ووفر و دو بلندگو اکولایزر می باشند و کیفیت صدای سیستم دی وی دی فابریک خودرو به تعداد ساب ووفرها بستگی دارد. به این معنا که هر چه تعداد ساب ووفرها بیشتر باشد کیفیت و شفافیت صدای پخش شده نیز به همان مقدار افزایش می یابد. قدرت صدای دی وی دی فابریک خودرو با کیفیت قطعات دی وی دی ارتباط مستقیم دارد. به این معنا که هر چه دی وی دی خودرو جدیدتر و از قطعات با کیفیت تر باشد قدرت، شفافیت و وضوح صدا نیز به همان نسبت بهتر خواهد بود. اگر دی وی دی انتخابی شما دارای آمپلی فایر قدرتمند باشد در بیشتر اوقات نیازی به زیاد کردن بیش از حد ولوم دی وی دی فابریک خودرو ندارید و همیشه از صدای صاف و شفاف لذت خواهید برد. پس در هنگام انتخاب مانیتور فابریک به این نکات توجه کنید.

۳- کیفیت و اندازه صفحه نمایش مانیتور

صفحه نمایش دی وی دی در اندازه های مختلف در بازار موجود است. به طور کلی دو نوع صفحه نمایش وجود دارد: صفحه نمایشگر آنالوگ و دیجیتال. صفحه نمایشگر آنالوگ ۲۴۰ × ۲۴۰ و یا ۴۸۰ × ۲۴۰ پیکسل است، اما صفحه نمایشگر دیجیتال ۸۰۰ × ۴۸۰ پیکسل یا بالاتر است. با توجه به اندازه صفحه نمایش، اندازه های ۶٫۵ و ۷٫۰ اینچ رایج ترین اندازه صفحه نمایشگر هستند که به طور کلی با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل برای تعادل مناسب کیفیت و قیمت مناسب در دسترس می باشند. انتخاب در این زمینه به سلیقه خریدار باز می‌گردد. لازم به ذکر است که در انتخاب مانیتور لمسی باید به میزان پیکسل ان در هر اینچ، براق یا مات بودن صفحه و میزان نور آن توجه کنید و بهترین حالت آن را انتخاب کنید.

۴- ورودی و فرمت ها

مانیتورها دارای فرمت های مختلف رسانه ای از جمله فرمت های صوتی، تصویری و صوتی تصویری می باشند. در زمان انتخاب یک مانیتور لمسی پارامترهای مختلفی را باید در نظر بگیرید که هر کدام از این موارد می‌تواند در قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. امروزه در انتخاب مانیتورهای لمسی همانند تلفن‌های همراه هوشمند باید به موارد مختلفی از جمله سخت‌افزار و سیستم عامل آن‌ها نیز توجه کرد. یکی از جذاب ترین امکانات مانیتورهای لمسی، پشتیبانی از بلوتوث است که می‌تواند پخش موسیقی را برای سرنشینان داخل خودرو راحت تر کند. به طور کلی مانیتورها موسیقی را از راه های مختلفی از طریق کابل aux، پورت usb، سیستم بلوتوث، مموری کارت و dvd پخش می کنند، در هنگام خرید مانیتور به این نکته دقت کنید که گزینه انتخابی شما بتواند به خواسته ی شما نزدیک باشد. همچنین فرمت های پشتیبانی CD، CD-RW، CD-R و MP3 بیشتر برای سرگرمی ارائه شده اند.

۵- سیستم جی پی اس

سیستم جی پی اس بر روی دستگاه پخش یکی دیگر از ویژگیهای مانیتور فابریک خودرو به شمار می رود. مانیتور به کمک سیستم جی پی اس یک نقشه بصری از مسیر را در اختیار شما قرار می دهد تا براحتی و در کوتاهترین زمان ممکن به مقصد برسید.

اگر تصمیم به خرید مانیتور فابریک خودرو گرفته اید به جز نکات ذکر شده بالا، بودجه خود را نیز در نظر بگیرید و دی وی دی فابریک مورد نظر را از بین مارک های با کیفیت خوب و مدل های با این ویژگی ها انتخاب کنید، اگر بودجه شما اجازه می دهد، لوازم جانبی اضافی مانند تیونر و ردیاب آنلاین خودرو را که ممکن است نیاز داشته باشید را نیز خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *